Условия за ползване

1. Термини

Общи условия – Това е вид договор между потребителя и Планет ЕООД, с който потребителя разглеждащ или ползващ уебсайта на Планет е задължен да бъде запознат. В настоящия текст е възможно тези обши условия да бъдат наричани 'Договор' или 'Договорът'.

Услуга – В настоящите Общи условия за ползване, услуга се наричат предоставените от Планет хотелски настанявания, самолетни билети, екскурзии, пакети, рент-а-кар наеми, застраховки, круизни екскурзии и всякакви допълнителни екскурзии и туристически услуги, които компанията предлага чрез свои доставчици.

Доставчик на услуга – Компания партньор на Планет ЕООД, с който тя работи, с цел осъществяването на дадената услуга. Партньори могат да бъдат хотели, туроператори, круизни компании, рент-а-кар компании, самолетни компании и други подобни в сферата на туристическите услуги.

Онлайн резервация – Процесът, който потребителя на уебсайта извършва, за да резервира желаната от него услуга чрез функциите на уебсайта – запазване на съответната услуга, попълване на данни на потребителя с цел запазването й, онлайн заплащане на желаната услуга и онлайн или физическо на място в офис получаване на необходимите на потребителя документи, за потвърждение и ползване на съответната услуга.

Услуга със статут “Резервирай сега” – Това са всички услуги в сайта, които можете да резервирате веднага, защото търсените от Вас наличности са налице.

Услуга със статут “Изпрати запитване” – Това са всички услуги в сайта, които подлежат на допълнително потвърждение от наша страна, за да сте сигурни че все още има наличност на желаното от Вас търсене.

Planet EOOD is equivalent in these General Terms and Conditions to 'we', 'the Website', 'the site', 'Planet', 'Planet Travel Center'

2. Използване на уебсайтa

За да използвате услугите, предоставени в сайта ни, Вие трябва да:

- Имате навършени 18 години.

- Ползвате уебсайта и услугите му според Общите условия посочени в него.

- Използвате уебсайта ни за направата на реални резервации за Вас или за лице, което Ви е упълномощило да резервирате за него.

- Информирате упълномощилото Ви лице за Общите условия на сайта и услугите резервиращи се в него.

Ако сте регистриран потребител в сайта да пазите добре своите данни за достъп с цел недопускане на резервации направени от Вашия профил. Ако това се случи с Ваши данни, но не сте Вие или упълномощен от Вас потребител този който е направил съответните резервации, то Планет ЕООД не носи отговорност, ако никой не се е свързал с компанията преди услугата да се е състояла или е била заплатена.

3. Предмет на нашата услуга

Чрез интернет страницата ни www.planet.bg ние осигуряваме на потребителитеси онлайн платформа, чрез която всички видове услуги предлагани от нас (хотелски резервации, самолетни билети, круизи, екскурзии, рент-а-кар) могат да бъдат резервирани чрез интернет. Ние представяме в сайта си тези услуги чрез системи на свои партньори, черпейки в реално време наличности и цени.

Информацията относно услугите които предоставяме, се основава на информацията, предоставена ни автоматично чрез екстранет от доставчиците ни, с изключение на случаи, в които този доставчик е Планет ЕООД.

Ние не гарантираме, че абсолютно всеки детайл от предоставената от наш доставчик информация е вярна, точна или пълна и не носим отговорност за грешки ( както явни, така и печатни), за прекъсвания на интернет връзката, прекъсвания поради подръжка на нашия уебсайт, за неточна, подвеждаща, невярна или непълна информация, в случай че става въпрос за услуга предоставена автоматично на сайта ни чрез система на наш доставчик.

Всеки доставчик на съответната услуга остава отговорен по всяко време за точността, пълнотата и точността на информацията (включително размера и наличността) която показва на нашия уебсайт. Нашият сайт не представлява и не трябва да се разглежда като препоръка или одобрение на качеството, нивото на обслужване, квалификация или оценка на дадено място за настаняване или друг вид услуга.

Нашите услуги са предоставени на разположение само за лична и некомерсиална употреба. Не е позволено тяхното препродаване, използване, копиране, мониторинг, изтегляне или възпроизвеждане на файл, информация, софтуер, продукти и услуги, без изричното съгласие и договаряне с Планет ЕООД.

4. Цени и анулационна политика

В сайта www.planet.bg има посочени цени и в лева, и в евро. Калкулацията на цените посочени в евро се извършва по фиксирания курс евро към лева 1.95583. При всяка една услуга ( хотелско настаняване, самолетен билет, екскурзия, наем на кола и др.) е посочено дали съответната цена е за целия престой, дали е на човек или на стая, какво включва и дали е крайна. Сумата, която клиента заплаща при направата на своята резервация е крайна, за целия заявен престой, за всички туристи и включва ДДС. При хотелски резервации градските такси се заплащат на място при напускане на хотела и стойността им е различна, в зависимост от локацията. Планет.бг не носи отговорност, ако потребителят намери по-ниска цена на рецепция в хотел или друг уебсайт от тази в сайта ни.

Планет ЕООД представлява посредник на услугата между нейн партньор и нейния клиент/потребител на уебсайта. По всяко време чрез своя профил, потребителя може да провери статута на анулационните срокове на направените от него резервации, а ако не успява да направи това онлайн, то може да се свърже с компанията по някой от посочените начини в секция Контакти в сайта и да получи съответната информация. Компанията практикува стриктна анулационна политика, както следва:

- При хотелски резервации и екскурзии – В много случаи дадена цена е non-refundable, което означава, че след резервиране онлайн, не е възможна анулация. Във всички останали случаи: Ако анулацията възникне 10 работни дни или по-малко от 10 работни дни преди датата на настаняване, удръжката от заплатената резервация е 100%. Ако анулацията възникне между 21 работни дни и 10 работни дни преди настаняване, се удържат 50% от сумата на хотелската резервация. Ако анулацията възникне повече от 21 работни дни преди датата на настаняване, не се удържа такса анулация.

- В редки случай, някои хотели спазват своя собствена стриктна анулационна политика различна от тази на Планет – в тези случаи анулационната политика ще бъде изрично упомената в офертата!

При организирани пътувания – От 60 до 45 дни преди датата на пътуването - в размер на депозита. От 44 до 31 дни преди датата на пътуването – 50 % от общата стойност на пътуването. От 30 до 15 дни преди датата на пътуването – 80 % от общата стойност на пътуването. При по-малко от 14 дни преди датата на пътуването – 100 % от общата стойност на пътуването.

При самолетни билети и рент-а-кар – Анулационната политика на партньорите на Планет, предоставящи самолетни услуги са изключително стриктни. Именно затова, анулация на вече издаден и закупен самолетен билет не е възможна, независимо дали молбата за анулация възниква много време преди полета.

- При застраховки – не е възможна анулация. Стриктна анулационна политика.

- Извънредни случаи – Ако възниква молба за анулация, породена от здравен проблем или други форсмажорни ситуации, то Планет ЕООД ще направи всичко необходимо, за да успее да възвърне на 100% заплатената от потребителя сума. За целта в повечето случаи се изисква документ, потвърждаващ форсмажорната ситуация – например бележка от лекар. Планет ЕООД държи на своите клиенти изключително много и ще направи всичко възможно, за да удовлетвори молбата за анулация/промяна на клиентите си.

5. Невъзможност за настаняване

В редки случай е възможно Планет да получи отказ от хотела да извърши съответното настаняване, което клиента вече е заплатил. Възможни ситуации са по-ранно затваряне или по-късно отваряне на съответния хотел или други форсмажорни обстоятелства. В такива случаи Планет се задължава да предложи алтернативно настаняване. В случай на отказ от страна на клиента, то Планет се задължава да върне платената от клиента сума в 30-дневен срок след отказа на клиента, получен в писмен вид. Суми се връщат само по банков път, не е възможно връщане на суми в брой. В случай, че плащането е направено с банкова карта, възстановяването на суми се извършва, чрез нареждане на обратна операция по картата с която е направено плащането в срок от 14 работни дни.

Планет ЕООД не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на настоящия Договор, ако причините за това се дължат на потребителя, на действия на трето лице несвързано с Договора, на невъзможни за предвиждане събития и непреодолими сили от страна на Планет или негови контрагенти.

В случай, че клиентът не е извършил плащане или е нарушил сроковете за заплащане, но не е уведомил компанията че няма да пътува, агенцията има право без съгласието на клиента, да анулира резервацията. В този случай агенцията не носи отговорност пред клиента и не дължи обезщетения или неустойки.

6. Промени на имена, дати, видове стаи и други параметри по направена резервация

Ако потребителят желае да направи промяна по направена от него вече резервация, то трябва да се свърже с Планет възможно най-рано преди датата на заминаване/настаняване, за да изиска необходимите промени. Тези промени стават само и единствено на база Заявка и в писмен вид и е възможно да не бъдат осъществени.

Планет си запазва правото да охвърли желаните промени, ако нейният партньор ( хотел, туроператор или друг) отхвърли промяната. Ако вследствие на невъзможност за промяна и нежелание за пътуване от страна на потребителя поради тази причина, Планет ЕООД не е длъжна да върне сумата по неосъществената резервация. Подобни претенции се предявяват в писмен вид към Планет и към тях се подхожда индивидуално.

7. Категоризация на обектите за настаняване

Обявената в сайта ни категоризация на хотели е официалната такава на всеки един обект за настаняване. Планет не носи отговорност, ако клиента прецени че дадената категоризация не отговаря на официално обявената. За подобни казуси или спорове, потребителят следва да се обърне директно към обекта за настаняване. В редки случаи е възможно информацията за категоризация, предоставена от копмания-партньор на Планет да бъде грешна, като за подобна грешка Планет не носи отговорност и при сигнализация от даден хотел или клиент, ще поправи информацията възможно най-бързо.

8. Видове плащания

Целта и идеята на създаване на този гъвкав уебсайт за онлайн резервации е да улесним максимално клиента. Затова решихме да предложим на потребителите си всякакви възможни видове плащания, чрез които да пести време.

- Плащане онлайн с банкова карта – Плащането става чрез препратка към онлайн платформа за разплащания, където потребителят извършва плащането предоставяйки на партньора на Планет ЕООД своите банкови данни. Планет ЕООД не пази и не администрира данните на банковите карти, именно защото самото плащане не се случва на негова, а на партньорска платформа, удостоверена че има право да оперира със съответните данни.
- Плащане чрез системата EasyPay – Удобно и лесно плащане в брой на касите на мрежата EasyPay. Намерете най-близката до Вас каса на Изипей тук: http://www.easypay.bg/?p=offices
- Плащане чрез банков превод – Сигурно плащане по банка на посочените по време на резервиране банкови сметки на Планет.
- Плащане чрез системата Epay.bg – Ако сте регистриран потребител на разплащателната система Ипей, удобно можете да заплатите чрез своя профил желаната от Вас услуга.
- Плащане чрез банкомат – Платете бързо и лесно. Ние ще Ви предоставим код, който въвеждате на банкомата, откъдето чрез своята карта можете да заплатите услугата ни.
- Плащане в офис на Planet Travel Center – заповядайте да платите директно на нас в някой от офисите ни.

9. Допълнителна кореспонденция

За да бъдете максимално уведомени относно направена от Вас резервация, Planet.bg потвърждава заявените от потребителя услуги освен чрез потребителския профил, така и чрез потребителския имейл, посочен от клиента при регистрация. Освен кореспонденция относно резервация, предоставяйки своя електронен адрес, потребителят се съгласява да получава информация за промоции или новини от сайта Planet.bg.

Потребителят има право винаги да се отпише от получаването на новини, чрез линк в получения от него нюзлетър, от своя профил в уебсайта или като ни пише на имейл info@planet.bg.

10. Права върху интелектуалната собственост

Unless otherwise stated the software for our services the content and information on our website are the property of Planet EOOD or its suppliers Users do not have the right without the express consent or contractual relationship with Planet EOOD to copy resell promote integrate content from Planet.bg in other places on the Internet and beyond

Всяко неправомерно използване или някое от посочените по-горе действия или поведение ще представлява нарушаване на интелектуалната собственост и авторските права на компанията Планет ЕООД или нейн партньор.

11. Допълнителни разпоредби

Спорове и рекламации

При необходимост от разрешаване на спор, Планет ЕООД държи да постигне съгласие съв своите клиенти преди те да се обърнат към съответните институции. При рекламации или желание за разрешаване на проблем, клиентите ни са свободни да се обърнат към нас, за да разрешим бързо и безпроблемно създалия се казус.

Ако възникнал спор не се разреши между двете страни без намесата на съответен орган, то до степента позволена от закона, тези условия и изисквания по предоставянето на нашите услуги се уреждат и тълкуват в съответствие с българското законодателство и всякакви спорове, произтичащи от тези условия и спазването или неспазването им, следва да бъдат разрешавани според законодателството на Република България.

В случай, че претенциите на Потребителя, свързани с качеството на предоставяната услуга, не бъдат предявени на място при предоставянето на услугата, Потребителят има право да предяви надлежно оформена рекламация към Планет ЕООД в писмен вид в срок от 14 дни от завръщането си, в офисите на Планет или по имейл. Потребителят е длъжен да предостави протокол (рекламация), подписан от представител на Хотела, администрацията на обекта, предоставящ туристическата услуга, и от самия него, посочвайки детайли за своята рекламация и описвайки подробно ситуацията. Без наличието на такъв двустранно подписан протокол или рекламация Потребителят не може да предявява каквито и да е претенции към Планет ЕООД. Планет ЕООД се задължава да предостави предявените претенции на ХОТЕЛА в срок до един месец от датата на заминаване на Потребителя, след което да продължи кореспонденцията с клиента до решаване на възникналия спор.

Алтернативни методи за решаване на възникнал спор – платформа за ОРС https://ec.europa.eu

https://www.kzp.bg

Езикови версии на уебсайта Оригиналната версия на този уебсайт ( на български език) може да бъде преведена и на други езици. В случай на спор относно съдържанието или тълкуванието на някоя преведена версия, то трябва да се има предвид, че оригиналната ( българска) версия има превес и надделява относно правата и задълженията на потребителя и компанията. Достъп до българската версия може да има всеки потребител, избирайки я от горния десен ъгъл на началната страница на Planet.bg.

Ако някои от посочените разпоредби или условия станат невъзможни за изпълнение, то потребителят трябва да остане обвързан с всички останали от съществуващите законови разпоредби.